piątek, 31 stycznia 2014

Jak Internet wpływa na nasz organizm?



Pod wpływem postów Justyny z Happyholic i Aliny z Designyourlife postanowiłam zgłębić temat Internetu i jego wpływu na nasze codzienne życie. Estetyka cyberkultury to jedne z zajęć jakie miałam w tym semestrze. Na którymś z  wykładów usłyszałam, że częste przebywanie w sieci nie jest dobre dla naszego organizmu. Nie zaskoczył mnie ten fakt. Ale właśnie to zdanie zmusiło mnie do głębszej refleksji.
Czujecie się często zmęczone, a wasz organizm nie może się zregenerować? Warto prześledzić nasze "odpoczywanie". Jeśli częściej korzystacie z Internetu niż sięgacie po książki czy wychodzicie na świeże powietrze odnalazłyście przyczynę niekorzystnego stanu zdrowia. Sieć angażuje dużo większy obszar naszego mózgu niż telewizja czy książki. W związku z tym przeglądając kolejne blogi czy siedząc na Facebooku nie wypoczywamy.  Jakie są jeszcze konsekwencje nierozsądnego używania sieci? 
1. Dekoncentracja.
2.  Możliwość zmniejszenia objętości niektórych obszarów mózgu.
3.Szybsze czytanie, ale niestety mniej uważne.
Nie sądzę, że porzucenie Internetu jest możliwe i potrzebne. Jednak tak jak radzą dziewczyny w swoich postach warto go ograniczyć. To nie takie proste gdy ciągle coś trzeba zrobić. Wydrukować notatki, sprawdzić pocztę, Facebook'a bo może pojawił się nowy, ciekawy post. Zastanawiałam się jak zdefiniować uzależnienie od Interrnetu. I chyba podstawowym wskaźnikiem uzależnienia jest realizacja podstawowych potrzeb. Jeśli o nich zapominamy chyba czas coś zmienić. 


0 komentarze:

Prześlij komentarz